I need the money , so I have to work

Älder människor som säger att ungdomar är lata och inte gör annat än att slö framför tv:n kan hålla klaffen! Jag och många med mig försöker faktiskt hitta jobb och tjäna egna pengar. Dock är detta  inte så lätt eftersom att det känns som att man måste känna någon för att få ett jobb. Helt enkelt bygger jobbmarknaden på att ha rätt konakter , och inte rätt kunskap vilket jag tycker är oroligt synd! Ett annat hinder kan vara ens ålder. Senast igår fick jag ett mail från en restaurang som tyckte att jag var för ung. Man kan ju inte ändra på sin ålder så sånt tycker jag personligen är extra jobbigt att få som svar. Som ni förstår har jag fortfarande inte hittat något sommarjobb och kiosken där jag jobbade förra året var visst inte så självklart som jag fört trodde. Kanske skulle man vidga sina vyer en aning  och söka jobb utanför "lilla landet lagom". Norge har ett hotell man kan bo och jobba på. Känner lite för att skicka iväg en ansökan faktiskt. Har ingen lust att stå utan jobb i sommar. Inget jobb= inga pengar= total kris


 LÄNGTAR TILLS VÅREN/SOMMAREN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0