Sju sorger och åtta bedrövelser

saket som snurrar i mitt huvud idag

Ska man kanske söka jobb som funktionär på popaganda. Skulle vara kul om man fick det rolig erferenhet liksom. Få jobba och höra banden och få gratis inträde när man inte jobbar. Bara att hitta någonstans att bo under de två dagarna och kanske någon som vill söka tillsammans med mig? Skulle gå villse i Stockholm med mitt lokalsinne hehe

Hade seminarium idag på geografin. Världens livsmedelsresurser och matpriskris och hur vi ska göra för att så maten att räcka till alla. Började efter att ha läst texterna i häftet fundera på om man skulle bli vegetarian. Jag menar det kostar otroligt mycket att få fram köttt och många djur behandlas väldigt illa i sk factory farming där de lever på varandra bokstavligen! Tror faktiskt inte att jag skulle sakna kött så mycket bara kyckling kanske.skulle ju vara ett steg att hjälpa till i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0