Politisk vilde

Jag är ensam hemma. Det händer inte ofta så det känns som att fylla år! Okej något överdrivet kanske men det känns jätteskönt att komma hemefter en lång skoldag sätta nýcklarna komma in i hallen och inse att man är helt själv. Det innebär top modeltittande och fika fraför tv:n och sen en lugn pluggstund innan tystnaden bryts av att någon kommer hem. Just nu försöker jag lära mig om Barcelona och på spanska också! Går sådär. Samtidigt lyssnar jag på B&S tar bort mitt nagellack som hade börjat tas bort och funderar över politik. Jag skickade ett sms till 118 800 förut idag och frågade hur min framtid såg ut detta var svart jag fick

" Du kommer att bli en storpolitisk vilde som glider in på ett bananskal när du kritiserar ROT- avdraget och efter det så växer din makt för varje dag. Slutligen står du där på toppen men en armé av trogna lokalpolitiker som är beredda att dö för dig och din politik. Efter valet 2026 ledsnar du och ombildar dig till kock och tar anställning på en mellanstadieskola."

nödje mig inté med detta så nu när jag kom hem skickade jag samma fråga fast till 118 100 för att se om de skulle svara lika. Svaret jag fick av dem var något bättre

"Vi tror att din framtid kommer vara lysande . Din arbetsplats kommer att utvecklas och blomstra än mer. Du har många vänner att dela lyckan med. Vi  tror att du kommer leva ett långt och lyckligt liv, så ta väl hand om det och ta vara på de chanser som erbjuds dig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0