Don't let your white dress wear you out

Jag kom på en grej när jag kom hem idag och stod och fixade mina skor(impregnerade, tog på skokräm putsade etc) hur mycket roligare det är att gör saker om man inte först måste höra en massa tjat om det. Ta till exempel det här med att fixa med sina skor, det tyckte jag var jättejobbigt förra året och klagade massa varje gång och tog nästan aldrig tag i "fixandet" för att pappa var på mig och tjatade hela tiden. Så är det med nästan allt plocka ur diskmaskinen gjorde jag idag självmant för att jag såg att det behövdes och ingen annan var hemma. Jag hade så inte gjort det bara sådär om jag hade blivit tillsagt att göra det. Sen tror jag också på det här med att man bara ska göra saken så man har det gjort och inte går runt och tänker "jag måste göra det sen jag måste göra det sen" bara gör det!

 

två prov idag skönt att det är avklarat nu väntar svenskaprov nästa vecka sen LOV!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0