Mysiga Molniga Måndag

jesus christ!


jag har funderat på 2 saker idag.Eller jag har funderat på mer än två saker idag men man vill ju inte vika ut sig totalt haha!

fundering nr 1: Kan man inte få se vilka som läser ens blogg. Jag menar jag skulle tycka att det var jätteroligt och spännande att få se vilka som faktiskt följer min blogg. Jag vet några stycken, men inte alla och jag kommer på mig själv med att tänka att undra vilka mina läsare är varje gång jag kollar statistiken. Jag gillar inte anonymitet(inte just vad det gäller detta iaf)


fundering nr 2: Är det verkligen okej att skämta om allt? Detta är något som jag har funderat på i omgångar och nu funderar jag på det igen. Folk som är med i humorprogram på tv kan ibland gå över gränsen tycker jag. Man skämtar om alkisar och man skämtar om norrmän och andra folkslag och om personer tex Göran Persson. Men är det verkligen okej? Jag vet att vi i Sverige har en grundlag som säger att vi har yttrandefrihet att vi får säga vad vi vill , men lite kan man väl tänka själv också! Jag tycker inte att det är okej att skämta om cp skadade. Folk gör det rätt ofta. Härmar dem eller skämtar om de som har en diagnos eller dylikt. Det är inte okej enligt mig! De är sjuka och kan inte rå för det. Okej alkoholism är också en sjukdom men den kan man rå för själv den föddes man inte med.

Vad tycker ni är det okej att skämta om allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0