ovärt

Det spöregnar ute. Har varit i Söderköping idag. Vi skulle åka dit och äta glass på smultronstället och kolla in lager 210 som är ett outlet med märkeskläder för halva priset. Vi åkte dit i hopp om fint väder som vi hade kollat på nätet att det skulle vara. Och jag tog inte med någon jacka utan gick i mina korta shorts som vanligt( varför jacka när det ska va sol hela dagen??) Vi kom dit, och eh det där outletet var inget att ha alls till en början. Det var bara en stor  lada med massa kläder. Bestämde att jag skulle ge "ladan" en chans i alla fall eftersom att vi hade åkt enda till Söderköping. Hittade en snygg kavaj, en tröja och två skjortor. Gick för att prova och hade vid det laget börjat gilla "ladan" tills jag provade kläderna och kände att de fick mig att se både fet och ful ut!!! usch! Jag råder er till att inte åka dit!!! Plaggen satt jätteilla på och vissa var inte ens fina och inte prisvärda heller! Sen började det spöregna och jag hade ju som sagt var ingen jacka inte ens ett paraply. Vi gick och åt sen efter ett tag och åkte hem lagom till vigseln. 

Har jag kommit på att jag ska köpa ett par låga vita converse. Kanske inte till denna säsong men till nästa år. Detta beslut tog jag efter att ha stått över vårt badkar i ca 30 minuter och försökt att få mina vita tygskor vita mha vatten från duschen och massa tvål. Det gick inte. Det gjorde det inte förra året heller. Det är nog bättre att köpa ett par rejäla skor som kostar ca 700 kr och ha de i några år än att köpa ett par för 150 kr som man får slänga efter sommaren för att de har misst sin vita färg eller gått sönder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0