Bröllop hit och dit

Jag ska skriva ett inlägg om bröllpet. Bröllopet med stort B. Har inte följt det där särkilt mycket alls. Jag kollade på vigseln idag i alla fall eftersom att det är allt pratar om och det känns faktiskt som om det hör till allmänbildning att man gör det. Det handlar ju trots allt om de som så småningom ska representera Sverige. Jag vet inte om jag gillade bröllopet eller inte. Jag slog på tv:n när de redan stog inne i kyrkan så jag missade själva ingången så att säga. Jag tyckte inte om Victorias klänning. Den såg billig ut. Missförtså mig inte nu hon såg inte billig ut i den men själva plagget såg inte så exklusivt ut. Den som var uppe på klänningen såg ut som en nackkrage ju!  Och släpet! Det var 5 meter långt, två eller tre meter för långt.Tiaran kunde ha varit i silver men den hon hade var helt okej. Daniel däremot var snyggt klädd!!! Sen så tyckte jag att det var dåligt att de inte kysstes efter att de hade sagt ja till varandra. Det satt jag och väntade på och så kom det liksom aldrig,förrens senare. Kören hade inte behövt sjunga mitt i allt.Victoria och Daniel fick ju bara stå och vänta då. Men de sjöng bra och sen när Agnes och Björn kom och sjöng var det ju vackert. Vilken ära det måste vara att få uppträda på ett sådant evenemang! Calle Moreus och ocha spelmän var ju också med. Bra att det inte regnade i Stockholm så att de kunde åka i den där öppna vagenen. Det var fint när de ålte genom hela Stlm och när de sedan klev på den där båten. Tyckte att det var roligt att de där flygplanen kom och flög som i en fyrklöver.

Det bästa var nog att de såg så lyckliga ut! Speciellt Victoria som strålade hela tiden och verkligen visade sin kärlek och lycka utåt. Daniel däremot verkade lite mer instängd, men det kan man ju förstå, han är ju inte van vid media på samma sätt och sen så reagerar man ju olika helt enkelt. Han var glad inombords mer. De är ett fint par, de är så olika eller de kommer från så olika hemförhållanden och så möttes de 2002 på ett gym av alla ställen och blev kära! gulligull:)

Tycker att det känns så konstigt att det tog 7 år för dem att gifta sig. Det är väl en ganska låg tid. Men Daniel var ju tvungen att bli accepterad och en massa annat. Undrar vad som hade hänt om Victoria hade varit lesbisk?

När man kollade på de gäster som var med under bröllopet tyckte jag att många såg väldigt uttråkade ut. Ni sitter på ett bröllop och två fina personer som älskar varandra gifter sig!  skärpning! Jag kan förstå om man blir lite trött på att höra på att prästen ska predika men ändå. Vem som helst blev ju inte bjuden så det är ju en ära att få vara där. Tyckte speciellt att Drottningen av Holland och prinsessen Madelene såg dödsuttråkade u. Som att de kände sig dittvingade. Jag tänkte på att Madde kanske tyckte stt det var jobbigt att sitta där om hon tänkte på att hon skulle gift sig med Jonas om han inte lämnat henne, men då berättade pappa att de tydligen hade separerat redan vid jul förra året och att det var Madde som dumpat Jonas, de ville inte att det skulle komma ut i media då eftersom att det var så mkt med det här bröllopet. Men ni vet ju hur media är!

sammanfattning: Helt okej bröllop kyrkan var jättefin och de var jättekära fin musik och fint upplägg med båten och kortesen. Victoria kunde sätt mer exklusiv ut och prästen pratat minder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0