I dreamed a dream

Min dröm. Jag fyllde år och ingen uppvaktade mig. Mamma kom och väckte mig fast jag var hos pappa och sa grattis. Jag trodde eller var helt säker på att jag fyllde 18 men mamma förklarade att jag skulle bara fylla 17. jag blev jätteupprörd! Jag skulle ju fylla 18 och jag hade sagt det till alla. Hade jag gått omkring och trott att jag var 17 i ett helt år? Den frågan ställde jag mig själv i drömmen. Sen gick jag till bussen som skulle ta mig till skolan. Det regnade och jag höll på att missa bussen. Påvägen så gick jag förbi farmor och Ida och någon mer. Jag kom till busshållplatsen och jag ingen buss där inte- fan jag får lifta med någon tänkte jag. Så jag började  vifta och ropa på folk. Några invandrare som bara "glöm att du får åka med oss hora du får vänta på bussen såklart som andra!" Jaha jag väntade. Det kom en tjej och ja hon hade ljusblå ögonskugga och kom fram til´l mig och frågade varför jag inte hade några örhängen på mig. "Du som är så söööt!!" sa hon. Hon hade själv silvriga ringar. Vi började prata om popaganda. Hon skulle också dit. Och vi skulle absolut ses där. Sen gick vi på bussen.

Sen var jag på någon strand med Daniel och någon mer. Han ville röka och frågade om jag ville ha en cigg. Nej det ville jag inte men jag kunde göra honom sällskap.

Senare var jag hemma hos Sara B tror jag. Vi åt spagetti och köttfärsås och pratade om twilight. Det var något konstigt med hennes tak också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0