En god människa

Har börjat lyssna på lite ny musik såhär sista veckan på lovet. Det hela började med att jag började titta igenom mina gamla okej tidningar och kollade på skivor som de somde hade rescenrerat i tidningarna. Så nu har jag lite ny bra musik på spotify och jag gillar att jag har hittat så mkt bra svensk musik!!! Det är trots allt något speciellt med att lyssna på texter på sitt eget språk.

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela jävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag - Lasse lindh "Svenska Hjärtan"


I hela mitt liv har jag väntat på livet
Jag har längtat efter någon att längta till
Och jag var ung när jag fann Gud på ett dansgolv
En stadig puls som hackade sig in - Kristian Anttila "smutser"


Ibland vill man inte gärna gå in
fast regnet öser ner
Ibland vill man hellre sitta kvar
Och skratta högt där döden ser - Jacob Hellman "Vackert väder"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0